dijous, 20 de novembre del 2008

Satèl·lits de Desig - El Peladet

Dissabte després d'haver escalat 7Venas, a la Paret d'Aragó de Montrebei, estàvem berenant al costat del cotxe, parlant de lo guapo que és escalar a Montrebei, i pensant en la via per diumenge... si si Montrebei altre cop!!! però... ufff altre cop una bona caminada... ufff quin refredat que porto... ufff ufff ufff només s'ens acudien que excuses i... quan es va amagar el sol, abans de les sis de la tarda i el fred va començar a apretar, llavors ho vam tenir clar: ara volem un bar. A partir d'aqui tot va venir rodat: cafetó a Pont de Montañana, carretereta per Alsamora fins als prats d'Àger, sopar a la vora del foc amb l'Annalisa i la Lídia, una altre nit sota la lluna, matí de diumenge ventós però radiant, en Morfu la Lídia i l'Annalisa vam a fer friki i en Cruells en Cisco i jo cap al Peladet a fer Satèl·lits de Desig: amb menys aproximació, molt bona roca, retirada en teoria fàcil(no fos cas que fes massa fred... jejeje) ... ... en comparació amb els "plans" de tornar a escalar a Aragó.
La via em va agradar molt, equipament just que et fa escalar en tots els llargs. El primer llarg, que és de la via Maragda, el vam trobar molt dur i de fet no ens va sortir, a més l'equipament a base de claus i burils vells i rovellats no motiva gaire... ... El següent llarg també es de la Maragda i hi ha un pas en placa obligat per arribar a la reunió. A partir d'aquí comença la Satèl·lits de Desig, amb el primer llarg especialment bonic: roca molt bona i plaques tipus Peladet magnífiques amb unes bones excursions entre spits. La resta de llargs son trams de plaques igualment boniques però no tant llargues, amb l'últim llarg amb una secció especialment fina, difícil i aerea. En resum una bona via de plaques, on caldrà anar amb el grau assolit; crec que el material i la ressenya son del tot correctes. Del tot recomanable!!

Anònim ha dit...

Eii Marc, felicitats... Una via que pinta molt guapa!!

Una cosa: Veig sol en totes les fotos... ¿a quina hora us hi vareu posar?

Quo ...Apurant abans que arrivi l'hivern!

Piju ha dit...

Aquest primer llarg l'he fet dos cops i no m'ha sortit mai, es un os!
No us perdeu la Maragda, una mica mes dura i prefabricada, però una joia!

Marc Vilaplana Traveria ha dit...

Doncs si una via molt guapa, potser no te tot l'ambient de les veines, pero cada llarg es disfruton. Vam marxar de l'aparcament passades les 12 del mig dia, al primer llarg no ens tocava el sol i dubto de si hi toca en algun moment, en aquesta epoca ja va força baix... ... Vam fer la resta de la via amb sol, de luxe!!! i vam repalar sense, pero tres rapels rapids i directes es fan amb un plis!!!

Ostres piju, m'has sorpres i tot!!! em pensva que em diries que et vas passejar per el primer llarg de la Maragda!!! un super makines com tu!!! que "rotepunkeja" viots com la Escaladors en Perill d'Exticio!!!!(que per cert, mooooltes felicitats!!! l'hi tinc moooltes ganes....) pero si, aquell llarg es veu dur de pelar. Pero com que tinc la Maragda pendent de fa mooolt temps i sempre n'he tingut moltes ganes... doncs sera qüestio de tornar-li a fer un bon pegue, ara que se mes o menys com va. El que passa es que mai trobo la bona epoca... Ara, despres del primer llarg s'esta de collons!!! pero, precisament al primer, fot una rasca... i la roca freda i tal... potser es millor anar-hi una epoca una mica mes calorosa... ke creus!?

Vinga gent, que vagi be!!!!

Piju ha dit...

Guarda-te-la per quan apreta la calor, potser es l’única alternativa del Montsec.
Recordo haver fet la Destellos un cop que va ser el dia mes caluros de l’any (40ºC al pàrquing!)i vam estar de conya, vam entrar ben d’hora i vam tenir ombra tota la via (fins 12h) i només sol als ràpels