dimarts, 24 de febrer del 2009

Montsec, estimat Montsec!! !! !!

Després del bon gust de boca que ens va deixar la Femme Fatale, vam anar al bar de Pont de Montanyana a inflar-nos de ressenyes. Jo tenia clar l'objectiu pel diumenge i a en Curells l'hi va semblar bé, després d'un gèlid bivac a l'aparcament de Montrebei, anem cap al bonic poblet de Alsamora.

Aproximació molt còmode fins al Cingle de Lladó, entre pinedes i corriols humits, segurament de les parets més tranquil·les i inhòspites del Montsec. Jo ja l'havia tastat feia uns anys amb Toti i tenia moltes ganes de tornar-hi, a més la línia de la via Tous les soirs à 20 heures, la France a peur, em va cridar molt l'atenció.
Ens va semblar una via boníssima, molt recomanable pels amants de l'aventura a l'estil Ravier.
L1 6c 45m - Mur lleugerament desplomat amb un spit i un pitó; roca areniscosa, al principi tova, fràgil i sorrenca però que millora oferint forats molt bons i molta adherència. Bones possibilitats d'assegurar-se per anar a buscar l'spit. Després flanqueig caminant fins a un spit on es fa la reunió; segurament s'arribaria fins a la següent reunió però... nosaltres no ho vam provar.
L2 II 15m - Caminada fins a una sabina i un pitó al peu d'un pronunciat desplom.L3 6c+ 30m - Bombo curt amb invertits que imposa força, però un cop t'hi poses disfrutes amb els cantos que es van trobant; hi ha un pont de roca i un pitó que es poden xapar bé abans de fer l'apretada. A continuació un mur genial amb regletes boníssimes i fissura de forats on hi ha un altre pont de roca, escalada mantinguda a estudiar on caldrà equipar en algun punt; el calcari aquí es de molt bona qualitat. Arribada a reunió per diedre-xemeneia arbustiu. Reunió molt còmoda amb un spit.L4 6b 50m - Llarg brutal, escalada en placa sensacional, canvis de diedres i muret final... una passada!!! Hi ha un pitó a l'inici de la placa, llavors cal anar a caçar un spit que està molt lluny, però la placa tipus Roca Alta permet protegir-se. Després de l'spit hi ha un clau amagat a unes herbetes que no vaig veure, un altre tram de placa grisa, amb roca excelent, on es disfruta de valent, ens porta a uns diedres mes sorrencs on vaig treure el primer dels tres pitons amb els dits. Flanqueig curios entre diedres fins a una balmeta amb un pont de roca que protegeix l'últim mur de roca areniscosa excel·lent. Reunió casi penjada amb spit i pitó. Llarg 5 estrelles.L5 6a+ 30m - Un altre gaudir de l'escalada! Continua la roca areniscosa gris, amb uns forats increïbles i una adherència boníssima. Pitó al sortir de la reunió amb flanqueig a l'esquerra, per atacar un petit diedre molt obert i vertical amb un pont de roca; es va perdent verticalitat fins arribar al cim.Vam portar camalots del 0,5 fins al 4, però sense el 4 es va bé. Joc d'aliens del blau al vermell(algun repetit no fa nosa), tascons i algun cordino. Ara falta el tercer clau del quart llarg, que per cert era un universal curt en un fissura roma i sorrenca... ... ara encara em fan més por les vies d'en Ravier!!!

Raquel ha dit...

Ostres, entre els teus posts i els d'en Piju n'hi per què ens caigui la bava als lectors...
Per cert, per fi us veu conèixer en persona, oi?

Marc Vilaplana Traveria ha dit...

Jajaja!!! uns motivats de la vida... Un post força flipat ja ho sé... però és que aquest cap de setmana vam disfrutar molt. A més, ja feia molt temps que volia fer aquest via, i com es diu a vegades, va superar les meves expectatives.
Per cert, també es troben a faltar els teus post eh!!
I un altre per cert, si, per fi ens vam coneixer en persona, ja t'ho pots imaginar... piar i més piar jejeje!!

Vagi be!!!

celio2012 ha dit...

Bona panoràmica de la paret !!!

Anònim ha dit...

Weei Marc.... Enhorabona... i molt content de llegir-te!!

Per cert... jejeje.. A la R2, des de R0... No sempre s'hi arriba amb una sola tirada....
!!!T’ho pots ben creure!!!!

Quo ...Recordant que a vegades cal portar cordes de 70

Piju ha dit...

si que te molt bona pinta, com que la recomaneu, caldrà anar a fer-la.
Fa anys vam fer la OPA chez Luichy i la Motus et bouche couse, un grau per sota d'aquesta, però molt bones també, sense clavar.