dimarts, 11 de març del 2008

Arizona Rock's ! ! ! - 1

Finalment he tornat a escalar de veritat!! Despres de la nevada al nord d'Arizona vaig arribar finalment a Phoenix. Alla vaig coneixer la Jodie, que em va acollir a casa seva i em va portar a escalar, al que pot ser, sigui el lloc mes terrorific on he escalat mai. Per sort jo anava de convidat en una cordada de tres i no vaig escalar de primer en cap dels llargs; ni un seguro als llargs, roca volcanica que s'engrunava tota, poques fisures per a protegir-se... per sort la tirada mes dificil nomes era 5.8 i en general la via era 5.6-5.7. No se si va ser el factor primera via despres de dos mesos sense tocar roca pero... de segur que no torno a escalar a The Supertitions; aixo si, les vistes i el lloc genials!!! Despres d'un dia d'escalada esportiva a Queen Creek Canyon, amb roca volcanica de qualitat estil "pocketing", i una mica de bulder a Camelback, vaig seguir conduint mes al sud fins arribar a Tucson. Aquesta ciutat s'ha convertit en el meu camp base durant les ultimes dues setmanes. Des d'on he escalat a Mount Lemmon que esta a tocar de Tucson i Cochise Stronghold que queda a unes dues horetes de la ciutat. Aqui la roca es granitica i de forsa qualitat en general, podriem dir que es una mescla entre Joshua Tree i The Needles.

Estic coneixent la comunitat escaldora de Tucson, des dels que s'han instal.lat aqui pel seu clima i possibilitat d'escalada durant tot l'any, fins als mitics veterant aperturistes que em van donant contactes per escalar sense parar!!
La Jodie va venir el cap de setmana passat i vam anar a Cochise on vam escalar dues vies mooolt divertides i aquest cop em va recompensar i les vaig escalar totes de primer, ja que ella ja les havia fet. Vam fer Absinthe of Mallet(5.10b) al Sheepshead i Mistery of the Desert(5.9) al Muttonhead. Llavors va venir en Geir i vam fer una mica d'esportiva ja que el temps no pintava massa be.

Em vaig quedar sol, aixi que vaig agafar la bicicleta i vaig fer una petita passejada fins a la zona central de Cochise, amb records de Montrebei degut a la seva solitut i estat salvatge. Abans de tornar cap al meu cap base a Mount Lemmon(Tucson), vaig anar a treure el cap a Tombstone, una de les ciutat que encara guarda les reliquies i records el Far Wild West.
Desde Mount Lemmon he anat fent escalades als diferent sectors, escalada esportiva de placa amb un granit molt abrasiu; i tambe escaldes d'un llarg en fisures per equipar molt disfrutones. Amb en Geir vam tornar a Sheepshead on vam fer Stampede!(5.11a) i The Peacemaker(5.10a) en un llarg i disfruton dia d'escalada, en granit paraboltat.

Es millor una imatge que 1000 paraules: http://picasaweb.google.es/vilaplain/ArizonaRockS

2 comentaris:

Oriol Quo ha dit...

AAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaah!!! Flipant!!

Burff… no t'hi acostumis (ni t'ho creguis, eh?) però quan tornis… et pago la birra sota el cap d'un porc de senglar… de C'Janot….
jajaja.. eisss.. Només una, eh?
I t'acrivillo a preguntes! jajajja

Ànims….

Per cert.. jajaja vaja mística la foto 68.. no? jajajja
Flipants les fotos marc.

Quo

kiku ha dit...

Ke pasa tiu , ja no penses tornar o que? Segur que t'ho estas pensan eh? Vinga , a disfrutar i fer historia et nem seguin.