diumenge, 22 d’abril del 2012

TASCÓ REBUFFAT 315m 6c+ (6a+ obl.) - Portella Superior - Collegats

Continuem amb els tascons de Collegats i, a l'altre banda del Noguera Pallaresa, escalem el marcat diedre de la part esquerra de la Portella Superior.

Escalant el bonic tercer llarg.
Cal creuar amb la tirolina situada a tocar de l'Argenteria i pujar en direcció dreta per una canal (amb cordes fixes) fins al peu de les marcades plaques grises. Aquí deixem les bambes i motxilla, creuem l'aresta Moche i entre els boixos arribem a peu de via.
Just abans d'inicial el tram clau del cinquè llarg.
La via és molt guapa, ens va fer gaudir de l'escalada d'autoprotecció i d'un calcari molt treballat. Les reunions estan equipades o semi i alguna caldrà reforçar-la; als llargs només trobarem algun pitó i pont pont de roca.
En Lluís escala el magnífic final del cinquè llarg.
Vam empalmar els dos primers llargs i també els dos últims. Un cop al final de la via cal anar a buscar els ràpels de la via Miquel Parra tot grimpant per la cresta.
Ja de tornada, creuant la tirolina.
Pel què fa als ràpels, cal anar en compte a l'alçada del jardinet (tercer ràpel), que ens haurem de desplaçar en direcció a l'aresta Moche per seguir amb els ràpels de la part esquerra del marcat diedre. Mola portar cintes llargues per sabines i ponts de roca, tascons, microfriends i friends fins al camalot del 4; també alguna cosa per creuar la tirolina.

Anònim ha dit...

Tranqui el 6c d'off-with amb només el número 4 no? Molt bé!